یکی از کیک هایی که خیلی خوردنش لذت داره کیک های شکلاتی و کیک هایی که شکلات ازشون میریزه ! به منظور کیک خیس هست ! کیک خیس شکلاتی ! روش درست کردن کیک خیس شکلاتی خیلی راحته ! میشه گفت که اصلا کاری نداره ! فقط کافیه که کیکتون خوب باشه ! باقی کارهارو بسپرید به شکلات که همه رو اقوا میکنه و خودشو حسابی نشون میده !

در درست کردن کیک برای این مدل از کیک شکلاتی باید سعی کنید که کیک سنگین نباشه ! برای همین پیشنهاد میکنن که از کیک های اصطلاحا اسفنجی استفاده کنید. این کیک ها به دلیل اینکه تخم مرغ زیادی دارن و سفیده به خوبی زده شده ، کیک حالتی پفکی به خودش میگیره .

به بیان دیگه کیک به طوری ترد میشه که بین بافت های اون هوا وجود داره و همین هوا میتونه سبب سبکی کیک بشه . استفاده از این کارا در بهبود طعم کیک هم خیلی تاثیر گذاره ها ! اینو همیشه به خاطر داشته باشید که تخم مرغ کیک رو به خوبی بزنید و پگینک پودرشم کافی بزنید تا مشکلی پیش نیاد !

برای شکلاتی کردن کیک روش های مختلف وجود داره که من ساده ترین روش رو برای اموزش انتخاب میکنم. با این روش میتونید کیک های خیلی خوشطعم و خوشمزه ای رو درس کنید و از طعم خوب کیکاتون کلی کیف کنید .

بعد از اینکه کیک اسفنجیتون اماده شد ، روی کیک رو با استفاده از خلال دندان سوراخ کنید ! الان یک مخلوطی از شکلات و اب داغ درست کنید و اماده کنید . شکلات خالص هم میشه استفاده کرد و در این صورت بیش از حد سنگین میشه کیک .

خوب بعد از اینکه سوراخ هارو ایجاد کردید سریع مادهخ ای که اماده کردید رو بریزید روی کیک و یه استراحت چند دقیقه ای به کیک بدید ! مواد و شکلاتها در اصل در داخل منافظهایی که ایجاد کردید عبور می کنه و خودشو میرسونه به بافت اصلی کیک و با توجه به گرانروی پایین این ماده ، کم کم به داخل کیک نفوذ میکنه، نفوذ به داخل کیک باید کم کم باشه برای همین زیاد اب داخل شکلات نریزید و خیلی کم باشه ابش ، اینجوری مواد رو بهتر میتونه به خودش جذب کنه.

یکی دوبار اول مکنه شکلات رو بیش از حد بریزید که مشکلی نیست بالاخره عیارش میاد دستتون ! شکلات باید اینقدری باشه که فقط یه ذرش به زیر بشقاب بریزه و باقیش داخل کیک جذب بشه . پیشنهاد میکنم با وبلاگ خوش آشپز همراه باشید تا جدیدترین نکات آشپزی رو به صورت هفتگی دریافت کنید .